Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání žáků s mentálním postižením na SOŠ
Kulhánková, Michaela
V bakalářské práci je zpracováno téma vzdělávání žáků s mentálním postižením na střední odborné škole. Cílem teoretické části je definovat pojmy mentální postižení a mentální retar-dace, popsat etiologii, symptomatologii mentální retardace, klasifikaci mentálního postižení dle stupňů mentální retardace. Také popsat možnosti středoškolského vzdělávání žáků s mentálním postižením, definovat roli asistenta pedagoga a po-psat individuální vzdělávací plán, školská poradenská zařízení, hodnocení a klasi-fikaci žáků s mentálním postižením. Metodami použitými pro zpracování teoretic-ké části je studium odborných literárních a internetových zdrojů, legislativy a zá-konů, jejich analýza a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jaké postoje zaujímají učitelé střední odborné školy ke vzdělávání žáků s mentálním postižením na střední od-borné škole. Dále zjistit zkušenosti učitelů se vzděláváním žáků s mentálním posti-žením a také jejich připravenost vzdělávat žáky s mentálním postižením. Dále za-chytit, co by se podle učitelů změnilo, pokud by měli, případně pokud mají ve třídě žáka s mentálním postižením. Ke zpracování praktické části je použitý kvantitativ-ní výzkum a nástrojem sběru dat je dotazník navržený pro pedagogy střední od-borné školy. Respondenty jsou učitelé Střední průmyslové školy Brno, Purkyňova, příspěvková organizace. Data z dotazníků jsou zpracována pomocí deskriptivní statistiky.
Návrhy materiálů pro klienty klubu Afázie
Neugebauerová, Štěpánka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vypracování návrhů materiálů pro klienty klubu Afázie, které byly využity při skupinové terapii. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, v nichž je definován pojem afázie, popsána symptomatologie a etiologie této narušené komunikační schopnosti. Dále jsou vypsány možné klasifikace afázie, dostupné testy k její diagnostice a směry v terapii afázie. V praktické části je stanoven hlavní cíl diplomové práce, spolu se třemi výzkumnými otázkami. Jako výzkumné metody byly zvoleny případové studie, které byly vypracovány na základě lékařských zpráv jednotlivých klientů klubu Afázie. Pomocí získaných informací byly vytvořeny návrhy materiálů na skupinové terapie klientů klubu Afázie. Materiály byly využity při skupinových terapií. Pomocí metody pozorování byly následně zodpovězeny výzkumné otázky zaměřené na využití materiálů, jejich modifikaci a praktický význam při rozvoji narušených funkcí komunikace.
Žák s vývojovou dysfázií a specifickými poruchami učení
Jobánková, Tereza ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a vzájemným vztahem vývojové dysfázie a specifických poruch učení, jakožto vývojových poruch zasahujících nejen do oblasti řeči a jazyka, ale i dalších oblastí ovlivňující vzdělávací proces a školní úspěšnost žáků. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickému vymezení jednotlivých poruch se zaměřením na jejich terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Pozornost je také věnována vzájemných souvislostem vývojové dysfázie a obtížím ve čtení, psaní a pravopisu. Diplomová práce má charakter srovnávací případové studie, jejímž cílem je popsat a porovnat symptomy výše uvedených poruch u vybrané skupiny žáků mladšího školního věku tak, jak se promítají do základních školních dovedností, tj. čtení a psaní. Smyslem práce je poukázat na jejich vzájemnou provázanost a příbuznost v oblasti vzdělávání, ale rovněž na určitá specifika každé z poruch v závislosti na individuálních zvláštnostech každého žáka.
Cystická fibróza
Riedrová, Michaela ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Semecký, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem cystická fibróza. Jedná se o vážné autozomálně recesivně dědičné onemocnění. Cystickou fibrózu nelze vyléčit, je možné pouze léčit komplikace tohoto onemocnění. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na výskyt cystické fibrózy ve světě i v České republice, na historii, princip dědičnosti a jsou zde uvedeny příznaky a komplikace spojené s cystickou fibrózou. Dále jsou v práci uvedeny diagnostické metody a principy, terapie onemocnění V praktické části je uveden průzkum veřejnosti o informovanosti na téma cystická fibróza. Průzkum probíhal formou dotazníku. Klíčová slova: cystická fibróza, mukoviscidóza, gen CFTR, dědičná onemocnění, chloridy v potu
Adult ADHD Symptomatology and Lifestyles in the Czech Population.
Weissenberger, Simone ; Ptáček, Radek (vedoucí práce) ; Bob, Petr (oponent) ; Fischer, Slavomil (oponent)
ADHD je celoživotní neurovývojová porucha, která je typická pro dětství, ale která se může manifestovat či přetrvávat i v dospělosti. Pro kliniky je velmi důležité být o ADHD u dospělých informováni, protože jen tak jsou schopni poskytnout adekvátní léčbu. Je také důležité zvýšit povědomí kliniků v České republice o tomto onemocnění, protože naše studie jasně ukazuje, že existuje velké množství dospělých, u kterých můžeme pozorovat silné příznaky. Naše studie je zaměřena na symptomatologii ADHD v České republice a její korelaci s životním stylem. To nám umožní získat lepší představu o tom, jak se onemocnění manifestuje, a pokládat konkrétní otázky, které přispějí k diagnostice ADHD v dospělosti. S ohledem na sjednocení kritérií jsme se rozhodli využít symptomatologii onemocnění místo předchozí diagnózy. Naše studie je první sudií, která hodnotí symptomy ADHD a zkoumá je v souvislosti s životním stylem dospělé populace v České republice. Rozhodli jsme zvolit průřezový design, který umožňuje zhodnotit příznaky a životní styl v "reálném čase". Jsme si vědomi také omezeních, které s sebou průřezový design přináší, mezi které patří například nemožnost hodnotit změnu symptomů v souvislosti se změnou životního stylu participantů. Naše výsledky byly většinou v souladu s předchozími studiemi, které se...
Metody identifikace rostlinných virů - historie a současnost
Kretková, Kateřina
Tato práce se zabývá všeobecným souhrnem metod identifikace rostlinných virů. První část uvádí do problematiky rostlinných virů, vyzdvihuje některé historické objevy a osvětluje taxonomii. Druhá část se zaměřuje na metody detekce virů. V práci jsou zmíněny charakteristické symptomy virové infekce, které však nemusí vést přímo k odhalení původce onemocnění. K přesné identifikaci viru využíváme metody fyzikální, sérologické a molekulární. Do budoucna lze předpokládat rozvoj molekulárních technologií spolu se snížením nároků na odbornost sestrojením detekčního přístroje, který vyhodnotí získané data nezávisle na lidském faktoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.